Rally1 is de nieuwe naam voor WRC

Michel

Het WRC zal eind volgend jaar haar naam verliezen en de Rally1 zal de nieuwe naam zijn voor de hoogste divisie in de rallysport geleid door de FIA.

Onthulling

Maandenlang duurde het voor de International Automobile Federation het nieuwe systeem van categorieën openbaarde en met meer details kwam. Tot vanmorgen, want de FIA komt nu met ​de fundamentele punten van de nieuwe technische regeling voor Rally1, de vervanger van het WRC.

2020 en 2021

2020 en 2021, dat is het leven dat de WRC-modellen hebben achtergelaten in het World Rally Championship dat vanaf 2022 een nieuwe coupure zal uitbrengen. Rally1, Rally2, Rally3, Rally4 en Rally5, dat zijn de nieuwe coupures die van de krachtigste modellen (de huidige WRC) tot de categorie van inwijding (tot nu toe de minder populaire R1). Een nieuw systeem dat al in de kampioenschappen is begonnen met de lancering van verschillende modellen dit jaar, zoals de 208 Rally4 van Peugeot en de Clio Rally5 van Renault.

Yves Matton

Maar vandaag is in dit opzicht een belangrijke dag geweest, omdat de FIA ​​Rally Commissie, geleid door Yves Matton, een deel van de technische voorschriften heeft aangekondigd waaraan de topauto’s zich zullen moeten houden. De nieuwe Rally1 zet in op een verlaging van de kosten en emissies, waardoor ze “groene auto’s” worden met de komst van hybride technologie in hun motoren. Motoren die een relatie van ongeveer 3 kg per pk behouden en die vierwielaandrijving hebben, gekoppeld aan een vijfversnellingsbak vergelijkbaar met de huidige R5 (Rally2). Terwijl auto’s een eenvoudig verschil vertellen, zonder een centraal differentieel en alleen een kinematische transmissietrein.

Ophangingen

Met betrekking tot ophangingen streeft de FIA ​​naar vereenvoudiging om de kosten te verlagen en vereenvoudigde dempers zullen worden geïmplementeerd met een beperkte reikwijdte voor goedkeuringsupdates, ontwerpen van bussen, bussen en stabilisatorstangen worden vereenvoudigd en er zal slechts één specificatie zijn van verplichte draagarm. In dezelfde lijn verbieden ze de vloeistofkoeling van de rem en het aerodynamische voordeel van verborgen kanalen.

Rally2

Snellere auto’s van de Rally2, met een agressieve esthetiek, met modellen die de lijn van productiewagens volgen en vooral merken in staat stellen hun budgetten te verlagen. Dit zijn de punten waarvoor het World Rally Championship vanaf 2022 in zijn maximale categorie wil gaan, een jaar in rood gemarkeerd door het aantal wijzigingen die moeten worden gemaakt door de betrokken bedrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Next Post

Spaanse federatie staat op scherp

De komst van COVID-19, beter bekend als “coronavirus”, verandert alles over de hele wereld, en het heeft ook invloed op de autosportwereld.  Lokale federaties De lokale autosportfederaties worden gedwongen om actie te ondernemen in hun competities en vanochtend heeft de Higher Sports Council contact opgenomen met alle nationale federaties en […]
Pepe
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com